Erken Ölmek

Henuz lise caglarinda, cogu psikopat Turk genci gibi, “Şuan olsem de kurtulsam..” ruh haletinde yasadigimi hatirliyorum.  Genelde piyasada dinamit gibi gezer, en son hocalra tosladigimda da yalandan disiplin kurullarinda havami alirdim.

Bugunlerde sadece lise degil universiterlde de benzer ruh haletinde yasayan dolu insan biliyorum desem yalan olmaz. Neyse  ki sonra biraz akillanan tayfa arasina girdik saniyorum, en azindan cennetin pek garanti oladigini ogrenip hayatin ne kadar kiymetli oldugunu ogrenmis oldum.. Özellikle bir de hadis, “dunya ahiretin ekim tarlasidir” duydum ki.. insanin dakikasini dahi bir plana, ve hedefe binaen yasamasi gerektigine inandim.

Uzatmadan mevzuya girelim..

Hz. Talha misafirper bir insandı. Bir gün yeni Müslüman olmuş iki kişi, misa­firi oldu. İçlerinden birisi diğerine nispeten daha gayretliydi. Bu zat bir müddet sonra bir savaşta şehit oldu. Diğeri ise bir yıl sonra vefat etti. Bir müddet sonra Hz. Talha bu zatları rüyasında gördü. İkisi de cennete girmek için kapıda izin bekliyorlardı. Öncelik, sonra vefat edene verildi.

Sabah olunca Hz. Talha geldi, rüyasını Peygamberimize anlattı. Mecliste ha­zır olan sahabiler hayret ettiler. Resûl-i Ekrem’den bu işin hikmetini sordular. Peygamberimiz, onların sorusuna bir soruyla cevap vererek sözlerine başladı:

“Sonradan vefat eden, öncekinden bir sene daha fazla yaşamadı mı?” Sahabiler:

“Evet, yâ Re­sû­lal­lah.” dediler.

Sohbet daha sonra şöyle cereyan etti:

“Bu zat, Ramazan ayını idrak ederek orucunu tutmadı mı?”

“Evet.”

“Bu adam, bir sene daha fazla ibadet etmedi mi?”

“Evet.”

Peygamberimiz, diğer amellerini de sorup sahabilerden “evet” cevabını alınca şöyle buyurdu:

“O hâlde ikisinin arasındaki fark, yerle gök arasındaki mesafe gibidir.” buyur­du (Müsned, 1: 163.)

=end the kelam.

Leave a Reply

