-21 Derece’de hayat ve 0 derece’de Istanbul

Yaklasik tam bir hafta önce bir cumertesi ögleden sonrasi Istanbul Idealtepe sahil yolu civarlinda ufak capta -zoraki- bir bir alisveris modundayim ki birden lapa lapa kar yagmaya basladi.  Idealtepe Sahil yolu ve kar bir birine o kadar yakisiyordu ki  vaktim olsaydi orada bir bardak çay ile tüm günü çerirebilirdim saniyorum..

Her neyse, vakit darligi derken, aldigi kiyafeti denemek icin kabine girmisti ki, birden elektrikler gitti. amanim odanesi, meğer kar muhaletfitle  Istanbul çapinda gayet ciddi bir kesinti olmus.  O dereceki insalari yarim saatlik mesafeyi 5 saat’de gelebilmisler.. eee istanbul olmak kolay degil. 20 milyonluk bir megaköy nihayetinde 🙂

Hafta geçti ve okul köyüm olan Madison’a geldim. Geldigim gun cep telefonun havanin -21 derece oldugunu gosteriyodu ki söyleme gerek dahi yoktu. Bir insan yuruken ellerinin kotrolunu soguk marifetiyle kaybediyorsa işte o -20 atidir muhtelemen. Neyse ki üstüm saglamda, daha once -20’de bir t-shirt ve inceden bir ceketle yakalandigimda olmustu ki anida yatak dosek hasta olmustum..

Esas mevzu şudur, şuan disarisida cilgin bir kar var. anayol diyebilecegim yollarda bile arabalar neredeyse buzlasmis kar tabakasinin uzerinde gidiyorlar. tum otobus hatlari calisiyor ve köy ahalisi vizir vizir arabalarini kullaniyor. ve isin enterasan yani arabalar cilgin gibi kaymalarina ragmen yinede insanlar trafikteler. hatta gecen sene ben bizzat araba iki işiklara kadar kizakmama,belki 5 metre suruklenerek, gelebilmis ve  1.5 metre kala durabilmistim.tabi sonra tekrar  gaza koklemistim.

Anlasilan Istanbul ile Madison arasinda iki buyuk fark var: Bir, arabayi nasil surdugun çok onemli. Yani sakın ve dikkatli kullandiginda ice-berg de bile arabani sagliklica surersin. Iki, Madison bir Istanbul degil.kucuk şehir. kaç araba var ki? istanbul nufunun 1% i bile
degil, dolayisiyla arabalar tampon tampona gitmek zorunda degil. istanbulda ise onunde ki araba ile 2 metre mesafe biraksan kornayi yersin hemen.  Tabi diger bir fark Madison ABD nin en egitimli şehiri.

sonuç istanbul rulez.

Leave a Reply

