Kâmil Ekmek

Yaklasik 3 sene  evimde bizzat ekmek makinasiyle ekmek yapan birisi olarak en sonunda  eklmeklerimin seviyesi -kâmil ekmek-  kivamina ulasti.    Tabii ki bu basariyi kendime degil, eve gelen bir misafirime borçluyum.

Senelerdir yaptigim ekmeklerime pek ozen gostermedigim gibi, pisirme isinide eklmek makinasi birakiyordum. Gel gelelim bu sefer dost tavsiyesine uyup onun tavsiyesiyle, firina attim.  Ve sonuç assagida:

 

Ekmegin tadina gelinde,  ben ömrü hatatimda, bizim pideler hariç, bu lezzette ne bir Itaylan nede bir Fransiz eklmegi yedim.  pamuk gibi super birsey oldu anlayacaginiz.

Tarifi ise son derece basit:

Zannediyorum hamuru herhangi bir ekmek makinsa hazirliyabilirisiniz, ben Black&Decker All-In-One Deluxe kullaniyorum.

  • 1 1/3 bardak su
  • 1/4 bardak sivi sag (misir)
  • 2 corba kasigi seker
  • 1 tatli kasigi tuz
  • 3 bardak un (ben kahve kupasi kullandim)
  • 2 cay kasigi  maya (ben cabuk kabaran -rapid rise- turu kullandim)
  • 400 de yarim saaat firin

Burasi önenmli ama tercihe bagli:  ekmegin guzel olmasi icin,  yaklasik 8 saat kadar dolapta kabarmasini beklettik. süper oldu.

Vesselam. Umarim bur kivami daha guzellestirerek devam edebiliriz..

Ve not. Benim bu halim Hz. Mevlananin misralarini hatirlatti, biz nihayetine ne kadar uzun soluklu cirpinsak da bir  damlayiz, insanlara karsitigimizda bir okyanus olmaya poatensiyelini tasiriz.  Ben daha 10 sene de ekmek pisirsem belki bu kivami tutturamiyacaktim. Bak simdi ne super bir eklegim oldu. Ey dost! Eyvallah!

Leave a Reply

