Microsoft Mülakatı (Seattle)

3 aylik’lik  macaranin sonuna gelmis bulunmaktayiz. tecrube paylasimi olsun diye yazayim dedim. belki diger arkaslara yariyabilir..

ilk mulakat okulun kampusunde gerceklesmisti. david isminde, microsoft consulting servisinde calisan bir yonetici oldugunu soyledi. resumeden 2-3 soru sordu. sonra sorduklarindan tek hatiradigim, “microsoft excel’de bir yenilik yapmak istersen ne yapardin?” ben espirili bir sekilde “siz zaten gereken herseyi yapmissiniz” dedim kahkayi basti. tabi ben hemen saka saka dedim ve google chrome’da calarak ekledim ” zannediyorum son kulladiklarim” gibi bir secenek olsa iyi olabilirdi dedim. hosuna gitti zannediyorum ki, boylece “behavioral interview” dedikleri bolumu atlamis olduk.

Aradan epey bir zaman gecti… ve Seattle’da Windows Live Operations gurubuyla olmak uzre mulakat ayarlandi.. hedef’de 3 kisi vardi… ve acikcasi benim moralim biraz dusuntu.. sebeb ise malum.. 1. okulun en yogun haftasi, 2. okuldaki kariyer fuarini kaciyorum 3. en en baba sebeb istedigim pozisyonun belki 3 seviye altina dusmek durumunda kaldim. sebep: sozde, pozisyonlarin domus olmasiylmis… zannediyorum bunun ana sebeplerinden biri, benim ‘okul recruiter’la iyi bir iletisim kuramam hatta kotu bir iliski kurmus olmamdi.

herneyse esas mevzuya gelelim..  mulakatin en onemli yeri…aksam yemegi!  .. otel fenal degil (hayatimda kaldigim en iyi otel 🙂 yemek microsofttan.. neyse somon baliigi soyledim 45 dakikaya geldi.. baligi bilyoruz. o zaten amaa. o hoca o yaninda ki yesil sebze eritti beni. ne guzel seydir o oyle. simdi adi aklima gelmedi..

Image

tum mulakata gelenler bir binada toplandik. ben orda bir elemanla tanisdim. vallahi saka degil, orda microsoftun cam ekran bilgisayalri vardi, oturduk yaklasik 20 dakika oyun oynadik. baya eylenceliydi .) maskat iki rekat stres atmakti, oldu da nitekim.. pamık gibi olduk mulakat oncesi..

ilk gorusme:

live operation’dan bir idareci ile oldu..  resumenin si bile gecmedi.  microsoftun meshur ‘board questions’ tarzinda oldu.

farzet ki bir bilgisayar agi kuruyoruz.. o kadar buyuk ki (hotmail, harbiden de hotmail) milyonlarca kullanici var ve %99.9999 confidence inerval’i pasaminda bile her dakika icerisinde 10 larca insanin hotmail hesaplarina ulasamamsina sebebiyet veriyor. bu sistemi kur bakalim.. hardware agirli olararak anlat..

cevap: bir simulasyon kur ve sisteme dahil olan tum birimleri memory, cpu vs. bir variable olarak algila. input/outplarini bil, performanse metriklerini bil. vs.

super soru.. bunu cat diye bilmek zor zaten elemanin da istedigi senin ona sorabilrdigin kadar akillica soru sorman. bende neredeyse cevabi soylettirene kadar sordum :))

ikici gorusme:

baya teknik bir elemanla gorsutuk. yine zerre kadar resume sorusus yok.. beni tahtaya kaldirip, tum internet protokunu ‘map out’ yani resmetmemi istedi.. ettik nitetim de ben bilgisayar muhendisi degilim. acik acik soyledim bilmiyorum deyu. ben bunlara daha once hic ihtiyac duymadim dedim. hemen devreye girip, gayet acik bir sekilde cevabi soyledi be soruyu bildigim yone dogru cevildi.. database modelleme az da olsa bilgim vardi. olabildiginde konuyu oraya cektim.. eleman da oltayi zannediyorum bilerek yuttu ve orada epey puan kazandim zannediyorum.

ucuncu, ve en beteri:

evet bu mulakat aklima geldikce biraz kendime kiziyorum aslinda. çün bu mulakata geldigim de cok yorulmustum.. gercekten bir an once dinlenmek niyetindeydim.. o sekilde girmek feci bir hata oldu…  ders olsun.. cepte boyle bir enerji hapi filan tasimak lazim demek..

yine hic resume sorusu yok.. bilmedigim bir alandan sorular sordu.. bilemedim.. fazlada dusunemdim.. sonra soyle bir soru geldi.

“boston da kac tane ayakkabi vardir?”

zor gibi gozuken kolay bir soru.. 3-4 kademe halinde cozulur saniyorum.. bilgi olarak boston’in nufusunu, kadin erkek oranini, boston a gelen ziyaretci oranini vs. istedim.. ve oradan bir iki cebir hesabi. oldu birseyler…

arada atladigim bir cok detay oldu. ama ana hatlariyla mulakati sekillendiren sorular bunlar oldu zannediyorum. sorulan sorular asiri zor degil ama hic bir soru biribinden bagimsiz degildi. yani sorduklari geneldesorulari daha zorlar takip etti. zannediyorum. iyi bir mulakatciyle kotu bir mulakatciyi ayiran bu olsa gerek.  artik hayirlisi olsun.. marim birine faydasi olur.. uvesselam..

Leave a Reply

