Kurtaj

Hurriyet gazetesi- Ayse Arman onderliginde- tarihin yasanmis en uç imitasyonu nitegiliginde bir protesto’ya imza atmis idi. “benim bedenim, benim kararim” altinda gerceklesen bur protesto ABD geckelesmis “my body, my choice” adli protestonun turkceye harfi harfina tecrumesidir..  isin komik yani, bizim insanimizin cekip yolladigi resimler dahi buradaki resimlerin birerbir taklidi. her neyse. dogan gurubunun genel misyonu* cervesinde bir aksiyon diyip geciyioruz.

Kurtajin nelere sebebiyet verdigini daha iyi anlamak adina guzel bir calisma cikiverdi karsima. Verilen bilgiye gore bugune kadar 100 milyon kiz cocugu (100,000,000) cins secimine kurban gitmis. Yani kiz cocuklari ya dogumdan sonra katledilmis yada dogumdan once. Gunumuz sartlarini dusundugunuzce bu isin ikince opsiyon ile geceklestigini var saymak akilci olur saniyorum.

Acizane, kurtaj yaptiran bir kadinin bir takim degerlerini yitirdigini dusunuyorum. Artik vicdani degerler mi dersenir yoksa haya mi denir bilemem. Ama sahsen tecrube ettim ki, kurtaja girmis bir insanda, gozle gorulebilir sekilde bir karater degisimi ve edepsizlesme goruyorsunuz. En niyayetinde bu kadin bir can’a kiymis, insan oldurmus oluyor. ve bundan dolayi pismanlik duyulmamak icin harcanan her efor’un o sahsin insaniyetini yiyip bitirdini saniyorum.

Niyatetinde dogacak cocuk engelli degil, uzayli bile olsa, yasama hakki vardir. Konuyla alakali olarak Ali Bulac’in yazini siddetle tavsiye edip bizim gibi eksik dusuncelilerin feslesefe yapma eyilimnden kendimi azletdiyorum.. Cenin Haklari

*(zann’in babasi:) Dogan yayin gurubu genel misyonu:  yazili ve yazisiz basin ve yayin kurumlari marifetiyle Turk halkini oncelikle ahlaki, ardinan vicdani degerinden koparmak, tamamen goruntu insani kilip, inancsal degerlerini bitirmektir. Bu baglamda icraatlarini alani sunlari kapsaya bilir: evlilik disi iliski (fuhus), aldatma, alkol, alemcilik kulturu, makampereslik, kural tanimazlik vs. gibi degeleri asilama.  kapsamaya bilirde..  bu benim dusunce tabii. gazetelerden ve dizilerden bunlari gorduk bunlari yazdik..

Leave a Reply

